keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

L'Artisan Parfumeur; Dzing! EdT

Dzing! alkoi kiinnostaa luettuani siitä mm. Gogolin nenästä ja Nuuh beibe!:n Vasilisakin siitä on jokusen sanan maininnut.

Odotin jotain enemmän, kuin mitä sain. Dzing! tuoksui heti lisäämisen jälkeen pissaiselta. Muistelen lukeneeni jostain päin nettiä jonkun haistaneen tässä lannan tuoksun. Sitä en havainnut mutta jotakin pissamaista nenääni tarttui.

Ihan alussa tässä tuoksuu nahka erittäin nahkamaisena, realistisena. Se on jollain tapaa hyvin naisellinen nahan tuoksu, tulee mieleen ohut ja pehmeä, hyvin notkea lammasnappa. Sen tuoksu on kevyt ja raikas ja poikkeaa mielestäni selkeästi muista tähän mennessä tuoksuttelemistani nahkatuoksuista.

Minun ihollani Dzing! tuoksuu hyvin kevyenä, lähes olemattomana. Sen sillage on pieni ja tuoksu pysyy erittäin lähellä ihoa. Täytyy sanoa, että olin vähän pettynyt. Tämä tuoksuu minun nenääni melko mitäänsanomattomana ja yksitotisena. Dzing! ei suinkaan ole epämiellyttävä tuoksu eikä huono, se vaan jää kovin vaisuksi ihollani.

Ajan mittaan tuoksu ei juurikaan muutu vaan pysyy samanlaisena loppuun saakka. Alun nahkaisuus tosin hävisi melko nopeasti. Dzing! on siis kevyt tuoksu pienellä sillagella mutta sen kestävyys iholla on suhteellisen hyvä. Pystyin haistamaan sen selkeänä ranteelta vielä vuorokauden kuluttua sen laittamisesta. Kauniin herkkä tuoksu kaiken kaikkiaan mutta ei minun heiniäni.


Kuva täältä.

7 kommenttia:

  1. Pissaiselta? :D Ostin tätä pullon puoliksi Gogolin kanssa, mutta en ole tullut käyttäneeksi tätä kovin paljon, kun miellän tuoksun niin syksyiseksi. Itse haistan tässä putoavia lehtiä ja värikkäitä lehtikasoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, ei se siis suoranaisesti pissalta haissut mutta joltain joka muistutti sitä. Luettuani toisten kuvauksia tästä niin aika monessa tätä kuvaillaan voimakkaaksi tuoksuksi. Minun nenääni tämä tuoksuu hyvin, hyvin kevyenä.

      Muistelisin jostain lukeneeni, että tässä on Iso E superia. Olenkin tässä pohdiskellut, että noinkohan kuulun siihen joukkoon, joka sitä ei juurikaan haista.

      Poista
  2. Dzing jos mikä tuoksuu hevosen iholta! Siitä varmaan tulee assosiaatio lantaan.

    Nyt alkaa olla tältä keväätä viimeiset hetken nuuhkia tätä. Kun lämpimät säät tulevat, Dzing on alkaa olla liian kipakka.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saattaa muuten olla, että se haistamani pissaisuus onkin tallin hajua. Minä en haista tässä hevosen ihoa mutta tallin tuoksua se voisi tosiaan muistuttaa.

      Minulle tässä ei ole mitään kipakkaa. Esimerkiksi muisto tästä tuoksusta on hyvin hentoinen, kuvailisin tämän tuoksun muistoa jopa tuoksuttomaksi tuoksuksi, läpinäkyväksi. Oikeastaan reikäiseksi...tyhjä aukko keskellä ja kaikki tuoksu on reiän reunoilla kehänä. Onpas hassu mielikuva tuoksulle! ;-)

      Poista
  3. Tämä tuoksuu selvästi heinältä ja lannalta. Tuoksuna se on vieno mutta minun nenääni aika läpitunkeva ja hyvin kestävä. Mulle välitön ensihaistamisen assosiaatio oli heinäpaalit ja sirkuselefanttien lanta.

    Itselleni tuo on turvatuoksu, mutta olen nyt minäkin pannut sen vähän syrjään muiden hankitojen tieltä. Pidän siitä silti edelleen älyttömästi.

    Minä BTW haistoin selvän reiän, kuin donitsin aukon Dunessa. Ennen siinä oli ihan taatusti jotakin täytettä (nyt korkeintaan ohutta pahvia). Oletteko muut kerenneet jo haistella Dunea?

    VastaaPoista
  4. Dune, eli duuni, kuten sitä nimitettiin, kuuluu niihin pöniköihin, jotka olen heittänyt roskiin. En vapaaehtoisesti kokeile sitä uudestaan.

    VastaaPoista
  5. Joo en yhtään ihmettele. En ole itsekään enää sen ystävä (mutta olin kyllä 18-vuotiaana). Se on silti haistamisen väärti silkassa koulukiusaajanäsäviisaudessaan.

    VastaaPoista

Tervetuloa kommentoimaan, mielipiteesi on odotettu ja arvostettu!